Mad

I Det lille akvarie har vi fravalgt madordning, det er blevet valgt på et bestyrelsesmøde og bliver drøftet hver andet år.

Vi har tidligere haft madordning, men da vi har begrænset køkken faciliteter til at kunne lave mad i vores egne køkkener, er det mad udefra der kan tilbydes, og det har ikke tidligere været en succes.

Vi har derfor madpakke ordning i det lille akvarie, og børnene får derfor det med hjemmefra som i ved at de godt kan lide.

Den mad de ikke spiser får i med hjem, så i kan se hvor meget af frokosten jeres barn har spist. og måske er der en lille seddel hvis barnet måske ønsker mere mad, eller har ønske om at smage noget som de måske har set et andet barn have med.

Vi har kost politik i det lille akvarie der hedder sund fornuft, altså ikke kager, slik og lignende  i madpakken.

Vi har faste spise grupper og det giver tryghed at vide hvem man skal sidde ved siden af og hvem man skal hygge sig med mens man spiser sin madpakke, det giver tryghed, en dejlig hyggelig stemning med nærvær og  fast voksen.

I det lille akvarie tilbydes morgenmad fra kl 06.45 frem til kl 07.45 der tilbydes havregryn og havrefars med mælk ok knækbrød.

Til eftermiddags mad tilbydes der et passende måltid som morgen børnene kan være med til at forberede

Børnene er også involverede i hvad der er på menuen, fx pastasalat, mini pizzaer, hjemme bagte boller, rugbrød med pålæg og altid årstidens frugt eller grønt.

Hvis der er allergier eller særlige kosthensyn gives der besked til personalet som sørger for at alle bliver informeret herom, samt at der bliver sat særlig kurv i skabet med  erstatning til fx fødselsdags fejring osv.