Samarbejde mellem børnehave og hjem

I Det lille akvarie afholder vi samtaler med forældrene når barnet har gået i børnehaven kort efter start, det kan varierer fra en md op til 3 mdr, men alle nye børns forældre får en samtale efter start så vi sammen kan sørge for at barnet trives bedst muligt, og det gør vi bedst i samarbejde mellem børnehave og hjem.

Der bliver holdt samtaler løbende omkring børn hvor der er behov for at vi løbende følger op og deler udviklingen omkring de tiltag der tages.

Inden skole start afholdes der 2 samtaler, en i foråret og en i efteråret i det år hvor barnet er kommende skolestarter.

I børnehaven mener vi at al udvikling og trivsel sker i et samarbejde mellem børnehave og hjem og derfor er det vigtigt at vi har en god og løbende dialog.