Åbningstider og dagens gang

Mandag til fredag: 06:45-17.00

Fredag lukkes kl 16.00.

Når børnene møder ind om morgenen, sørger de voksne sørger for hyggelige rammer og at her er roligt, samt for små rum til børnenes leg. Der tilbydes forskellige aktiviteter, fx. puslespil, tegne eller modellervoks.

De voksne sørger for at anvise hvilke aktiviteter der er til rådighed.

Når alle er mødt ind kl. 09.30, er det tid til ”rundkreds” som er en højt prioriteret aktivitet, og som vi har meget fokus på i forhold til at alle børn bliver set og deltager på det plan det enkelte barn kan .Efter rundkreds kan der være en planlagt pædagogisk aktivitet, f.x. en tur ud af huset, dialogisk læsning eller leg på legepladsen.

Det kan også være gruppe dag som vi har to dage om ugen fra slut september frem til slut november, og igen fra slut januar frem til slut marts. Disse dage mødes man i grupperne kl 09.30.

Obs det er meget vigtigt at jeres barn er mødt ind senest kl. 09.15, da vi meget gerne vil holde rundkreds i fred og ro, og det samme gælder om eftermiddagen når vi spiser eftermiddags mad kl. 14.00-14.30. I forældre er dog velkomne til at sidde i garderoben til efter rundkreds, eller til vi er færdige med eftermiddagsmaden.

Kl. 11 er det tid til frokost, som i børnehaven er børnenes medbragte madpakker. Der er fokus på nærvær og fælles opmærksomhed, så alle børn og her bliver set og inddraget.

Kl. 12 er det tid til for de yngste børn som har brug for at hvile, at få sig en lur i vores soverum. De andre børn går på legepladsen og får bevæget kroppen og vi er ude i al slags vejr, på alle årstider.

Kl. 14.00 spiser vi eftermiddagsmad på stuerne, når det er forår og sommer kan det også foregå på legepladsen. Til eftermiddagsmad læses der en bog eller høres en lydbog.

Efter eftermiddagsmad er det tid til fri leg på tværs af stuerne, div legestationer indtil børnene hentes, og vi siger tak for i dag.