Samtaler og sprogvudering

I børnehaven Det lille akvarie afholder vi flere forskellige samtaler igennem et børnehave liv.

Samtaler afholdes efter den første tid i børnehaven hvor i forældre inviteres til en lille snak om hvordan overgangen og  starten har været samt hvordan i oplever jeres barn har det i alt det nye. Samtalen kan afholdes alt efter jeres barn, jeres, samt vores behov nogle har brug for en snak efter kort tid og andre først efter de første mdr, og begge dele er helt almindeligt.

Vi afholder også samtaler hvis i eller vi oplever et behov for en snak omkring en pludselig,  eller ændring i jeres barns trivsel og udvikling, da ALT det vi som institution og jer som forældre gør sammen er det som virker.

Nogle gange har vi behov for tværfagligt support, sparring eller støtte og så har vi det bedste netværk til at hjælpe os bla pædagogisk konsulent, tale/hører pædagog, psykolog, støtte pædagog samt daginstitutions socialrådgivere, som alle yder en kæmpe indsats når vi beder om hjælp.

Inden skole start har i som forældre også skoleforberedende samtaler som i inviteres til.

Sprogvurdering i børnehaven Det lille akvarie

I børnehaven har vi taget en faglig beslutning om at ALLE børn sprogvurderes både som 3 årige og igen inden skole start

Dette er en hyggelig stund sammen med vores sprogsansvarlige pædagog som kender barnet og i som forældre vil altid blive involveret i dette, bla vil i inden vurderingen blive informeret og bedt om samtykke, og efterfølgende få en tilbagemelding.